En härlig mix!

Allmänt, Australien / Solnedgång, Sommar, bad, bebis, brunch, fika, havet / Permalink / 0
Här kommer en härlig mix av bilder från de senaste dagarna!

En bild från min kvällspromenad i fredags. Älskar utsikten från toppen av Queens Park. Det är verkligen lyx att bo nära två stora parker.
I torsdags mötte jag upp B och S och hennes lille bebis på en mysig brunch på Balmoral Boathouse. Vi åt vår favoriträtt Croissant French Toast med mascarpone cream. Verkligen inte veganskt men ska man fuska så ska man väl fuska på riktigt :P

Även fast jag har världens dubbelhaka på den här bilden så är den ganska söt eftersom lilla M och jag matchar med våra hakor. Hans är däremot söt, det är inte min. Haha!

En bild från i onsdags när jag åkte ner en tidig morgon för en simtur i Clovelly. Så härligt att vara där nere nästan helt själv.

Inte en helt dålig utsikt från där jag parkerade bilen?

Snart drar vi!

Allmänt, Resor / Packa, Resa, cykelresan, äventyr / Permalink / 0
Vi är i full fart med att packa och ordna inför vår minisemester nu i jul. Vi ska cykla i 4 dagar ner längs kusten från Sydney och sen in mot Bowral innan vi tar tåget hem till Sydney igen. Det ska bli lite av en testresa innan vår stora resa nästa år. Vi måste testa hur det känns att cykla med all utrustning och se till att vi inte gör något helt galet (typ om vi bråkar non stop hela semestern haha). Men skämt och sido så vill vi se hur det känns att vara ute med cyklarna på riktigt och inte ha tillgång till bilen vilket vi har haft på alla våra andra testresor hittills. Jag är taggad men lite nervös så klart. Första dagen ska vi cykla nästan hela vägen ner till Wollongong. Något som är lätt som en plätt för Mitch, han har nästan gjort det imorse och tillbaka i skrivande stund den här morgonen med sitt team haha. Jag däremot, jag kommer inte att tycka att det är lätt som en plätt. Det är en gigantisk backe jag framför allt är lite nervös över när man cyklar ut ur natinalparken på nedvägen. Men men, jag har lovat mig själv att kämpa på och inte ge upp och bryta ihop i något divautbrott (typ hoppa av cykeln och kasta den i diket). Nu kanske ni undrar varför jag gör så här mot mig själv?

Jag tycker faktiskt att det är väldigt roligt att cykla. MEN jag måste få upp min kondition och det är inte lätt när man ser Mitch flyga upp för backarna medan jag kämpar. Något som jag ser fram emot på den stora resan är när jag kommit till den punkten då cykeln och jag verkligen är i ett. Jag börjar bli väldigt bekväm på min "Black Betty" som hon heter men jag längtar tills jag kan cykla upp för ett berg utan att vara helt död efteråt. Något som tydligen händer ganska fort då man är på cykelsemester eftersom man cyklar varje dag. Killen vi köpte cyklarna av sa att jag kommer att känna stor skilland efter bara två-tre veckor in på semestern. Så jag håller fast vid den tanken.

Vi har inte många saker kvar nu att köpa inför resan. Vi tickar av alla inköp en efter en och nu är det bara småsaker kvar innan vi har det mesta.

Förra helgen cyklade vi ner till Barangaroo och sen igenom The Rocks och hamnen innan vi cyklade hem igen och åt Falafelwraps på vårt favoritställe Shenkin.

Inte helt dålig utsikt!

Mitch cykel saknar bara sadelväskan där bak och sen är den helt redo! Han har mycket mer väskor än mig. Tanken är att jag ska bära mycket mindre än honom så att vi då kanske blir lite mer lika i vilken fart vi kan cykla. Han är ju mycket starkare än mig och MYCKET bättre cyklist så det är ju rättvist tycker jag ;)

Min packning för 4 dagar på cykeln. Hoppas att jag fått med mig allt!

(null)
All annan packning vi tar med oss.

Juldrinkar

Allmänt, Sydneytips / Permalink / 1
Igår mötte vi upp några kompisar på Royal Hotel i Paddington. Jag älskar deras takterrass och det bästa är att den är rätt så okänd trots att den har så fin utsikt över Sydney. Vi satt utomhus och drack några glas rosé innan vi gick ner till restaurangen och åt en god middag. Bra Sydneytips om man vill gå till ett chill ställe med fin utsikt och bra mat.